fredag 28. september 2012

Politiet.





Meeko er veldig flink til å ikke kjede seg. Også veldig flink til å skape rot jeg må rydde opp.

I det siste har det egentlig skjedd veldig lite. Skole hver dag, et par lekser som behøver en god del ordbok, øyelege hvor nå alt endelig ser bra ut, rocke med rockeringen, og masse tur med Meeko. Og   idag ble jeg stoppet av politiet. Igjen, for andre gang. Ikke noe forferdelig galt jeg gjorde, bare et forsøk på å komme fremst lyskrysset, uten med tanke på at på den andre siden av "snarveien" (fortauet) sto det en politimann. Da jeg så han fikk jeg litt småpanikk, og vurderte å snu og kjøre tilbake samme vei jeg kom fra, men tok det i meg, og kjørte sakte mot den vinkende hånden hans. Første han ba om var ID på kinesisk. Jeg husket raskt at jeg ikke skulle forstå det, siden taiwansk politi er veldig redd for å snakke engelsk. Så jeg sa bare "hæ?". Men da viste det seg bare at han sa ID på engelsk, og jeg fant med en gang frem oppholdstillatelsen min og det norske førerkortet, vel vitende om at det ville vært umulig å vri meg ut av det.
Han begynte å studere begge to, uten og si noen ting, så jeg sa på engelsk at førerkortet var internasjonalt. Vet ikke om han forsto meg, for han sa ingenting. Så spurte jeg om det var noe han lette etter? Navnet mitt? Ingen svar. Så pekte jeg på mopeden bak på lappen. Han så på det litt til, og ga meg begge kortene tilbake, uten å si et ord. Så jeg spurte "can I go?", fikk et nikk, så kjørte jeg av sted.

Det jeg lærte fra det, var å ikke prøve å komme fremst i køen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar