onsdag 5. september 2012

回家了!

Nå har jeg endelig kommet meg inn i ren leilighet, og alt er veldig godt til rette. Det var absolutt ikke feil å ordne med vaskehjelp til jeg skulle komme hjem igjen, hvert fall med den tilstanden leiligheten var i da jeg dro med gipset hånd. 


I går var jeg og hentet scooteren min som har stått på verkstedet siden en måned før jeg dro hjem til Norge. Nå hel og fin. Likte ikke så godt å betale de 4000 kronene for den, så håper virkelig forsikrings selskapet til han jeg hadde ulykken med betaler dem tilbake. 



I går var jo også dilemmaet "hva skal man spise". Jeg har savnet taiwansk mat ganske mye i det siste, og det jeg tenkte mest på var BBQ og hot pot. Siden hot pot ikke er så spesielt sunt, som da heller ikke passer så veldig bra til dietten min for øyeblikket, bestemte jeg at jeg og Tracy skulle gå for det første. Men siden det ikke var noen ledige plasser på den beste BBQ plassen, endte vi opp med valg nr. to. 


Veldig namnam.

Jeg har de siste ukene begynt, og klart det helt fint, å stå opp klokken sju. Vanligvis har det vært siden jeg skal spise da for å starte dagens forbrenning, for så å gå og legge meg igjen. Men nå har jeg Meeko jeg må ut med, så i dag tidlig gikk jeg den vanlige morgenturen hans, og da jeg kom tilbake måtte jeg også som vanlig ha noen ord med vakta siden jeg ikke har sett han på veldig lang tid, og han har alltid veldig masse å fortelle. Han hadde sett meg komme, så han sto i døra klar til å ta imot oss begge to. 

- Camilla! Både du og Meeko har lagt på dere. (Camilla!妳跟Meeko都變胖 。)

Det verste med Taiwanesere når dem sier sånt, er at det blir sagt på en slik måte at det er det meste normale i hele vide verden å fortelle en person som er litt overvektig. Jeg tar det som et smil, men følte jeg måtte forsvare meg selv med å fortelle om medisinene jeg har måttet gå på siden begynnelsen av Norge oppholdet mitt på grunn av øyet mitt. At det er på grunn av dem ansiktet mitt er blitt ganske mye rundere siden sist han så meg. 

Så sånn er det. Nå skal jeg fortsette å lese Camilla Lackberg sitt verk, etterfulgt av et møte med nordmann nr. to her i Kaohsiung. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar