torsdag 6. september 2012

Tainan.

Jeg kjørte til Tainan igår, en time med scooter. Det hender jeg ofte tar turen dit i og med at jeg bodde der første året mitt i Taiwan, og syntes det kan være greit å møte Slovakia igjen i ny og ne. 

Tatt en gang det var kaldt.

Jeg tok på meg kjole i håp om a bli litt brun, og startet kjøringen halv elleve. Selv med solkrem endte jeg opp med røde skuldre og rød nese. 


Ut over dagen ble det bare varmere og varmere, og det var tydelig at det var flere som merket noe til den. Vanligivis ville denne lille skrullingen gjort alt i hans makt til å komme ut av vesken sin, men denne gangen hadde han for liten energi til å gjøre noe med det. Ikke ville han ha vann fra hånda mi heller, så da fikk han bare ha det så godt. 


Da jeg bodde i Tainan syntes jeg det var en ordentlig storby, men fortsatt for liten til at jeg ønsket å bo der videre. Tainan er tross alt den fjerde største byen i Taiwan. Men etter å ha bodd i Kaohsiung, klarer jeg ikke la være å legge merke til hvor utrolig liten Tainan egentlig er. Med lave bygninger osv. Ser ut som en stor landsby. Jeg liker det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar