mandag 10. september 2012

Første Skoledag.

Da var den overstått, og fullt så ille var den ikke. Ikke i det hele tatt. Dagen startet som alle andre dager; opp klokken 6.45 for en yoghurt, etterfulgt av en runde i parken med Meeko. Snakket med mamma og pappa noen minutter mens jeg lagde omelett til lunsj, så var det å kjøre avgårde til skolen 8.30. Mandager starter klokken ti for meg dette semesteret, men siden det var første skoledag skulle vi ha klassemøte klokkn ni.

Å se alle klassekameratene igjen var som om jeg så dem i går. Ingen hadde forandret seg stort annet enn et par hårklipp her og der.

Vår nye klasse president skulle holde en liten tale, og gi oss nyttig informasjon. Og her må jeg bare nevne at hun er den personen jeg liker minst av alle mine noe og femti klassekamerater. Noe mer arrogant menneske tror jeg aldri før jeg har møtt, og så sjefete! Hun snakker ned til alle, og har en slik holdning hvor hun mener, ikke tror, at hun vet best og er best. Det verste for meg, er det at hun, og venninnen hennes som var en veldig god venninne av meg helt til jeg oppdaget hvor falske de faktisk er, mener at de med yngre alder burde respektere dem siden de er et år eldre enn de fleste i klassen. Det de dermed glemmer er det at jeg er året eldre enn dem igjen, så hvis dette er så utrolig viktig for dem, hvor er da respekten jeg fortjener?

I timene, hvis noen snakker, er de begge raske med å hysje på dem. I andre timer, er det greit at de to sitter og snakker. Jeg får rett og slett noia av og se på dem, og har derfor bestemt meg for å være like arrogante mot dem, som de er mot alle andre, og bare ignorere dem når de begynner å bli sjefete over meg. Jeg bestemmer selv helt fint om jeg vil være barnslig og uhøflig og snakke i timene. Så det så.

På mandager har jeg kun en time, som handler om logikk. Eller, mer riktig er den oversatt til "Critical thinking", (批判思考). Siden første time alltid handler om introduksjon til faget, vet jeg ikke enda hvor interessant det kan være, men så langt har jeg klart å ikke leke med telefonen. Målet er å la det fortsette slik.

Neste uke skal jeg prøve å få koreansk level 2 på mandager også.

I morgen har jeg min første oversettelses timen. Grugleder meg til den. Gleder meg siden det er det jeg har lyst til å holde på med, og ser frem til å lære meg mer om det, men gruer meg siden jeg har fått den strengeste læreren når det kommer til faget, og det handler i tillegg om å oversette engelsk og kinesisk, hvor et av de språkene ikke er i min ekspertise. Ikke enda.

Været har forresten forandret seg fra sol og varme til regn, lyn og torden og varme. God natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar